Logo ili logotip je grafički znak, ikona ili simbol koji označava određeni proizvod ili uslugu. Drugim riječima, logotip je slika koja simbolizira vašu tvrtku. On je dio vizualnog identiteta nekog poduzeća te predstavlja važan dio grafičkog dizajna.
Logotip je prva stvar koju će vaši novi klijenti uočiti, stoga je bitno da on bude ispravan.
Postoje 3 osnovne vrste logotipa: tipografski logotipi, slike i simboli te kombinirani logotipi.
U nastavku donosimo primjere svakog tipa logotipa.
Tipografski logotipi
Znakovni logotip – monogram – simbol
Monogram je logotip koji se temelji na tipografiji i sastoji se od nekoliko slova, obično inicijala tvrtke i svodi se na jednostavnog. Koristeći samo nekoliko slova postiže se učinkovitost i jednostavnost brenda tvrtke ako ona ima dugo ime. Npr. NASA (National Aeronautics and Space Administration).
S obzirom da je fokus na inicijalima, vrlo je bitno kakav font će se odabrati radi čitljivosti kod tiska posjetnica. Ako ste novoosnovana tvrtka, za početak je dobro dodati puni naziv tvrtke ispred logotipa kako bi ljudi mogli odmah saznati tko ste.

Tekstualni logotip – puni naziv tvrtke
I tekstualni logotip je, poput monograma, temeljen na fontu, ali je usredotočen samo na puni naziv tvrtke kao što je Coca-Cola. Izbor ovakvog tipa logotipa je najbolji kada tvrtka ima sažet i jasan naziv. Sve što je predugo može izgledati neskladno i prenatrpano.

Kada je najbolje upotrijebiti ta dva tipa logotipa?
- Monogram je najbolje koristiti ako tvrtka ima dugo ime. Korištenje inicijala pojednostavit će dizajn, a isto tako korisnici će lakše zapamtiti vašu tvrtku
- Puni naziv tvrtke u logotipu je dobro koristiti ako ste novi na tržištu i bitno je da se probijete na tržište
- Oba tipa logotipa je lako replicirati na marketinške materijale te ih je vrlo lako prilagoditi za daljnji razvoj
Slike i simboli
Piktogrami
Piktogram (slikovna oznaka) je ikona ili grafika. Najbitnija stvar koju treba uzeti u obzir je odabir slike. Slika je nešto što će biti dio vaše tvrtke. Primjeri takvih logotipa su Apple, Twitter, Android… Svaki logotip tih tvrtki je napravljen tako da je oznaka odmah prepoznatljiva. Istinski znak brenda je samo slika, zbog toga to može biti škakljiv odabir za nove tvrtke ili one koje još nemaju prepoznatljiv brend.

Apstraktni logotipi
Apstraktni logotipi su određena vrsta slikovnog logotipa – to je apstraktan geometrijski oblik koji predstavlja vašu tvrtku. Nekoliko poznatih primjera su National Geographic, Pepsi i Adidas. Prednost apstraktne oznake je u tome da možete dodijeliti značenje i razvijati emocije oko svog brenda.

Maskote
Maskota je ilustrirani lik koji predstavlja vašu tvrtku. Oni su najčešće šareni, ponekad crtani likovi koji su uvijek zabavni. Logotipi u obliku maskote su odličan način stvaranja vašeg vlastitog glasnogovornika brenda. Poznate maskote uključuju KFC, Čokolino i Ledo Medo.

Kombinirani logotipi
Kombinacija slike i slova
Takav logotip sastoji se od kombinacije slova (naziva brenda) i ikone, apstraktnog znaka ili maskote. Slika i tekst mogu biti postavljeni jedan uz drugoga, složeni jedan na drugi ili integrirani zajedno kako bi stvorili sliku. Budući da je ime pridruženo slici, kombinirani logotip je najčešći izbor, s tekstom i slikom koji zajednički osnažuju brend. Ove logotipe je obično lakše poistovjetiti s brendom nego samo slikovni znak. Primjeri kombiniranih logotipa su Burger King, Red Bull i Lacoste.

Amblem
Amblem je glavna vrsta logotipa. Takav tip logotipa sastoji se od fontova unutar simbola ili ikone, kao bedž, pečat ili grb. Obično imaju tradicionalni izgled i upečatljiv učinak, stoga su često izbor za mnoge škole, organizacije ili vladine agencije. No, zamršeni dizajn amblema neće biti lako replicirati na sve marketinške medije. Za posjetnice to može biti problem jer je sitna slova u amblemu teško čitati. Neke tvrtke učinkovito su modernizirale tradicionalni amblemski izgled s logotipima prikladnim za 21. stoljeće, npr. Američka sirena Starbucks ili poznati Harley Davidson.
